Leveransvillkor

Medgivande till behandling av personuppgifter

Då du gör beställningen godkänner du användningen av dina personuppgifter. Här kan du bekanta dig med dataskyddsbeskrivningen 

 

Leveransvillkor i sammandrag:


1. Produkterna har 14 dagars returrätt.

2. Produkten, som finns i lager, levereras inom 1-4 arbetsdagar. Om den beställda produkten för tillfället är slut i lagret, ska kunden omedelbart informeras om detta.

3. Om kunden har levererats fel produkt eller produkten är felaktig, måste kunden utan dröjsmål kontakta Skobox.fi nätbutikens kundservice antingen via e-post magniskobox@gmail.com eller via telefon 040 351 5606 (må-fre 10-18)

4. Skobox är inte ansvarig om leveransen förhindras, svåras eller försenas på grund av faktorer, som Skobox.fi inte kan påverka. Till dessa faktorer räknas t.ex. krig, naturkatastrofer, export eller importförbud, myndighetsbeslut, störningar i kollektivtrafik eller någon annan liknande verksamhet, som hindrar eller försvårar leveransen. 

 

Detaljerade leveransvillkor 

1. Leveranstid

Leveranstid är 1-4 arbetsdagar. Vi strävar alltid efter att leverera så fort som möjligt. Om vi inser, att leveranstiden kommer vara längre än vanligt, kontaktar vi kunden så fort som möjligt via e-post eller per telefon.

2. Leveranssätt 

-Hämta själv från posten, 3,90 € 

Hämta dina beställda produkter från Posten. Du får meddelande endera som textmeddelande eller via e-posten när dina produkter anlänt.

-Hämta själv från postens paketautomat, 3,90 € 

Hämta dina beställda produkter från Postens paketautomat. Du får meddelande som textmeddelande när dina produkter anlänt.

- Postens leverans hem, 7,90 € 

Postens leverans hem är ett lätt sätt att ta emot en leverans. Leveranserna levereras till den adress du önskar. Om det gäller större leveranser tar Posten kontakt med dig och kommer överens om leveranstidpunkten. Leveransen sker vardagar före klo 21.

Du kan följa med Posten leverans med ett leveransnummer som du får till din e-post när vi skickar paketet. 

- Hämta själv från närmaste Matkahuolto, 3,90 €

- Hämta själv Matkahuoltos paket från närmaste närbutik eller R-kiosk, 3,90 €

 Din beställning levereras till närmaste eller din valda Matkahuoltos betjäningspunkt eller paketautomat som finns i närbutiker, R-kiosker, Tokmannis eller andra företag. Du får ett textmeddelande eller en-e-post, genast då beställningen finns att hämtas.

- Matkahuoltos leverans hem, 7,90 € 

Matkahuolto hämtar paketet till hemdörren. Leveranstiden kommer överens med kunden via telefon.

Du kan följa med Matkahuoltos leverans med ett leveransnummer som du får till din e-post när vi bekräftat beställningen och skickat paketet. 

3. Betalningssätt 

Klarna Checkout: Du har följande alternativ till ditt förfogande; faktura, delbetalning, nätbankerna och kreditkort - alla lika säkra!

Kreditkort: Visa, Visa Electron, MasterCard och Eurocard.

Klarna faktura: Du får fakturan då du gör beställningen. Du har 14 dagars betalningstid utan ränta. Faktureringsvagift 3,60 €.

Delbetalning - Klarna konto: Du kan betala din beställning i delar med Klarna delbetalningsalternativ.

När du väljer delbetalning, öppnar Klarna AB kontot automatisk i samband med den första beställningen. Du kan förkorta saldot på kontot i sådana månatliga avbetalningar, som du vill, men åtminstone antingen 9 euro eller 1/24 av den totala summan,  beroende på vilken som är större. Givetvis kan du när som helst betala hela din kvarvarande skuld.

Alla inköp, som du har betalat med Klarna delbetalning, ska kombineras automatiskt i samma konto och samma månadsfaktura, också när du betalar med Klarna konto i andra webbutiker. Du får månatligen alltså bara en faktura med bara en faktureringsavgift, oberoende av antal beställningar. När du har betalat hela fakturabeloppet, stängs kontot automatiskt.

För att godkänna ditt köp i varukorgen, måste du ge ditt personnummer, adressen du har i befolkningsregistret och information om årsinkomst. Du får beslutet av din beställning genast efter att du har bekräftat beställningen. 

Kom ihåg att noga läsa genom delbetalnings kontovillkor på: klarna kontovillkor.

4. Ångerrätt och produktutbyte

Produkterna har full 14 dagars returrätt. Den returnerade produkten måste vara oanvänd och oförändrad. 

Returneringen ska meddelas i förväg via e-post till magniskobox@gmail.com eller genom att ringa 040351 5606 (må-fre 10-16)

Var vänlig och returnera produkten till följande adress: 

Magni Skobox Oy Lundinkatu 8, 06100 PORVOO

Samma returrätt gäller skadade produkter eller felaktiga leveranser. Du ska i de fall inte behöva betala för returnering av produkter

Vi ber dig anmäla följande information:

- Orsaken till returen (skadad (beskriv skadan) eller fel produkt)

- Kundinformation (namn / beställningsnummer)

- Vill du bara returnera produkten och få pengarna tillbaka, eller vill du att vi skickar motsvarande produkt för att ersätta skadade eller fel produkt (Vi kommer att återbetala möjliga skillnaden).

- För återbetalning behöver vi ditt kontonummer.

5. Reklamationer

Alla reklamationer som berör beställningen eller leveransen ber vi att få inom sju (7) dagar från det att leveransen mottagits till magniskobox@gmail.com eller genom att ringa 040351 5606 (må-fre 10-16)

6. Återkallande av beställning

 

Kunden kan återkalla sin beställning, om leveransen inte har skett inom en rimlig tid. Återkallandet av beställningen skall göras till magniskobox@gmail.com eller genom att ringa 040351 5606 (må-fre 10-16). Vanligtvis informerar vi kunderna med e-post eller per telefon om leveranstiden avviker från det normala. Skobox förbehåller sig också rätten att återkalla beställningen och återbetala inköpssumman.

7. Kontaktinformation

Magni Skobox Oy
Lundagatan 8
06100 BORGÅ

puh. 040 351 5606

e-post: magniskobox@gmail.com